سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انتخاب ویلاهای اقساطی و ویلاهای وام دار

 

امروزه بازار خرید و فروش ویلا در استان‌های شمالی کشور بسیار رونق گرفته است. و افراد بسیار زیادی به دنبال خرید ویلا در این مناطق خوش آب و هوا می‌باشند. اما در بین افراد عده بسیار زیادی وجود دارد که از سرمایه کمی برخوردار می‌باشند. توصیه ما به این دسته از افراد خرید ویلاهای اقساطی و وام دار می‌باشد. در این مقاله قصد داریم به بررسی و انتخاب مناسب بین ویلاهای اقساطی و ویلاهای وام دار بپردازیم و هر کدام را به صورت مجزا توضیح دهیم.

خرید ویلاهای اقساطی در شمال کشور

 در سایت‌های خرید و فروش املاک آگهی‌های بسیار زیادی در رابطه با خرید ویلا وجود دارد. بسیاری از آنها واقعی می‌باشند اما تعداد زیادی از آنها واقعیت ماجرا را نشان نمی‌دهد. از این رو بهتر است به این آگهی‌ها به تنهایی اکتفا نکرده و به خوبی این آگهی‌ها را بررسی و مورد ارزیابی قرار دهید.

به طور کلی افراد به دو دلیل به خرید ویلا روی می‌آورند. آن‌ها به دنبال سرمایه گذاری از طریق خرید و فروش ویلا می‌باشند و یا به دنبال اقامتگاهی مناسب در دل طبیعت برای خود و خانواده خود هستند. معمولا افرادی که در نواحی خشک ایران و یا استان‌های مرکزی سکونت می‌کنند بیشتر به دنبال خرید ویلا در استان‌های شمالی کشور می‌باشند. در این بین، افرادی وجود دارند که برای خرید ویلا سرمایه کافی ندارند. و یا سرمایه اولیه آن‌ها برای خرید ویلا کم می‌باشد. از این رو این دسته از افراد می‌توانند به خرید ویلا بصورت اقساطی روی بیاورند. و صاحب ویلا در استانهای خوش آب و هوا و بی نظیر شمال کشور شود.

ممکن است افراد در طی اقدامی عجولانه دست به خرید ویلاهای اقساطی و ارزان بزنند که ویلاهای خریداری شده توسط آنها نه از نظر سرمایه گذاری به صرفه بوده و از نظر تفریحی مکان مناسبی محسوب شود. از این رو آنها بسیار ناراحت شده و دچار ضررهای مالی جبران ناپذیری خواهند شد. از این رو باید به هنگام خرید ویلا، تمامی جنبه‌های مورد نظر در ویلا را مد نظر قرار دهیم و به آنها توجه بسیار زیادی کنیم. چرا که برای خرید ویلا سرمایه بسیار زیادی را صرف می‌کنیم که سال‌های سال برای تهیه و جمع آوری آن تلاش کرده‌ایم.

در خرید ویلاهای اقساطی شما موظفید بخشی از پول اولیه ویلا را پرداخت کنید. و سپس باقی مانده آن را در طول چند فقره چک به فروشنده ویلا پرداخت کنید. بازه زمانی موجود برای پرداخت باقی مانده هزینه، 3 تا 6 ماه می‌باشد. به عبارت دیگر شما باید در این بازه زمانی به پرداخت تمامی هزینه‌های ناشی از خرید ویلا بپردازید.

ویلای اقساطی و وام دار

خرید ویلاهای وام دار در استان‌های شمال کشور

 بسیاری از افراد هستند که به دنبال خرید ویلاهای وام دار در استان‌های شمالی کشور خصوصاً گیلان و مازندران می‌باشند. خرید ویلا به صورت اقساطی و خرید ویلاهای وام دار دو مقوله کاملاً متفاوت و مجزا می‌باشند که نباید آنها را با یکدیگر یکی دانست.

 بطورکلی هنگامی که به خرید ویلا از طریق اقساط اقدام می‌کنید سند ویلای شما در همان ابتدا به نام شما ثبت می‌شود. به طور کلی در ابتدا پیش قراردادی در نظر گرفته می‌شود که نشان دهنده مطمئن بودن معامله می‌باشد. پس از آن که تمامی هزینه‌های مربوط به خرید ویلا را پرداخت کردید سند به صورت رسمی به نام شما در می‌آید. اما در ویلاهای وام دار سند ویلای مورد نظر به رهن بانک در آمده و در ابتدای معامله در اختیار شما قرار نمی‌گیرد.

ممکن است شما به دنبال خرید ویلایی با قیمت 200 میلیون تومان باشید. در این صورت شما می‌توانید وامی به اندازه 50 میلیون تومان دریافت کنید. در واقع هزینه‌ای که بابت خرید ویلا می‌پردازید 150 میلیون تومان خواهد بود. به عبارت دیگر هزینه کمتری را برای خرید ویلا پرداخت خواهید کرد که از مزیت‌های خرید ویلای وامدار محسوب می‌شود.

 خرید ویلای اقساطی بهتر است یا ویلای وام دار؟

 به طور کلی نمی‌توان هیچ کدام از این دو مورد را بر دیگری برتری داد. این موضوع کاملاً به سلیقه شخصی افراد بستگی داشته و افراد می‌توانند بر اساس نیازهای خود اقدام به خرید ویلا به یکی از دو صورت نام برده شده کنند. برای آنکه بین خرید ویلای اقساطی و خرید ویلای وام دار بهترین انتخاب را داشته باشید بهتر است با متخصصین و مشاوره‌ای در این زمینه مشورت کنید. و از آگاهی‌ها و اطلاعات آن‌ها بهره مند شوید.


ممنون از این که تا انتهای مقاله همراه ما بودید.شما می توانید با مراجعه به مقالات موجود در این وبلاگ اطلاعات مفیدی در رابطه با ساخت ویلا، بازسازی ویلا و طراحی دکوراسیون داخلی آن بدست آورید.