سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکات مهم در رابطه با خرید باغ مرکبات در شمال کشور

 

آب و هوای معتدل و مطلوب یکی از ویژگی‌های بسیار منحصر به فرد در استان‌های شمال کشور محسوب می‌شود. از این روبه دلیل شرایط بسیار مناسب این مناطق برای خرید باغ مرکبات بسیار مناسب می‌باشند. چرا که محصولات موقعیت بسیار مناسبی برای کاشت و پرورش خواهند داشت.

درواقع در حین انجام پروژه‌های مربوط به محصولات زراعی، رعایت برخی از نکات، سبب رسیدن به نتایج مطلوب و حتی عالی می‌شود. ما در این مقاله به بررسی خرید باغ مرکبات در شمال کشور پرداخته و راهکارها و نکات اصلی را که باید در این زمینه مدنظر داشته باشیم، بیان می‌کنیم.

مشاوران خرید باغ مرکبات در شمال

 همانطور که مطلع هستید یکی از بهترین گام‌های آغاز یک فعالیت بهره بردن از مشاوران و کارشناسان حرفه‌ای در آن زمینه می‌باشد. برای خرید باغ مرکبات نیز این موضوع صادق است. و شما می‌توانید از مشاوره خرید باغ اطلاعات لازم را دریافت کرده و از آنها کمک بگیرید.

مشاوران طی جلسات متعدد با علایق و تصمیمات خریداران آشنا شده و گزینه‌های مناسب را به آنها معرفی می‌کنند. در واقع آنها با اهداف خریداران آشنا می‌شوند و باغ‌های متناسب با اهدافشان را برایشان مشخص می‌کنند.

نکات مهم در رابطه با خرید باغ مرکبات در شمال کشور

خرید باغ مرکبات

 موقعیت جغرافیایی

 از جمله مهمترین نکاتی که باید به هنگام خرید باغ مرکبات در شمال کشور در نظر بگیرید موقعیت جغرافیایی باغ مورد نظر می‌باشد. همانطور که می‌دانید تابش آفتاب برای باغ مرکبات بسیار مهم می‌باشد. بنابراین موقعیت جغرافیایی باغ شما باید به گونه‌ای باشد که در معرض مستقیم آفتاب قرار بگیرد. تحقیقات نشان داده‌اند که درختان مرکبات در شرایط ایده آل برای رشد مناسب باید حداقل پنج ساعت در معرض نور مستقیم آفتاب قرار داشته باشند. از این رو خرید باغ در ناحیه کوهستانی برای پرورش درختان مرکبات مناسب نمی‌باشد.

توجه داشته باشید که هر چه وسعت باغ بزرگتر باشد و آفتاب بیشتری را دریافت کنند کیفیت میوه‌ها و محصولات بهتر بوده و بازدهی باغ بالاتر می‌رود. یکی دیگر از نکات مهمی که در موقعیت جغرافیایی باغ مرکبات تأثیر دارد، نحوه کاشت آن‌ها می‌باشد. یکی از روش‌های جلوگیری از یخ‌زدگی میوه‌ها در روزهای بارانی و فصل سرما، کاشت درختان باغ مرکبات در جهت شمالی می‌باشد.

 دمای مناسب برای درختان مرکبات

 از دیگر نکات مهم هنگام خرید باغ مرکبات دمای منطقه مورد نظر می‌باشد. به طور کلی رشد مرکبات در دمای بین 20 تا 32 درجه سانتیگراد بسیار مناسب و ایده آل است. از این رو اگر قصد خرید باغ مرکبات در شمال کشور را دارید باید مناطقی را انتخاب کنید که دارای چنین دمایی باشد. رشد درختان مرکبات در دماهای بالاتر از 8 و پایین‌تر از 13 درجه سانتیگراد متوقف می‌شود.

اهمیت خاک در خرید باغ مرکبات

 شرایط خاک از عوامل مهم دیگر به هنگام خرید باغ مرکبات در نظر گرفته می‌شود. با توجه به آن که ریشه درختان مرکبات در خاک هستند از این رو شرایط خاک باید تضمین کننده تولید محصولات عالی باشد. و از شرایط مناسب و مساعد برخوردار باشد. به طور کلی درختان مرکبات در خاکی چندین لایه از ماسه داشته باشند بهتر رشد می‌کنند.

در هنگام خرید باغ مرکبات در شمال کشور، هوای موجود در خاک بسیار مهم بوده و اهمیت این نکته را می‌رساند که هوادهی و زهکشی خوب از پوسیدگی ریشه درختان جلوگیری می‌کند. همچنین در خاک باغ‌هایی که در ارتفاع پایین‌تری قرار دارند، آب باران را در خود نگه داشته و هوا را به خوبی منتقل نمی‌کنند. در نتیجه درختان ضعیف‌تر می‌شوند.

کاشت نهال در باغ مرکبات

 درختان جوانتر دارای شرایط میوه دهی بهتری هستند. در واقع متخصصان و کارشناسان در حوزه کشاورزی بر این باورند که درختانی که زودتر جوانه می‌زنند و میوه می‌دهند درختان جدیدتری بوده و سن آنها کمتر است. بنابراین به هنگام خرید باغ مرکبات در شمال کشور به این نکته توجه داشته باشید که آیا باغ مرکباتی را که خریداری کرده‌اید آمادگی تولید و پرورش محصولات را دارد یا خیر. در صورتی که تمایل دارید درختانی از مرکبات را در باغ بکارید حتماً باید اینکار را در زمان گلدهی انجام دهید.


ممنون از اینکه در انتهای مقاله همراه پارسی بلاگ بودید. امیدواریم از مطالب گفته شده لذت برده باشید. و مطالب برایتان مفید و آموزنده واقع شده باشند. شما می‌توانید با مراجعه به مقالات موجود در این وبلاگ اطلاعات بسیار مناسبی در رابطه با طراحی دکوراسیون داخلی، ساخت و بازسازی ویلا به دست آورید.