سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خرید زمین کوهستانی در شمال کشور و مزایا و معایب

 

منظورازخریدزمینکوهستانیدرشمالکشور،خریدزمینهاییاستکهدردامنهکوههاقراردارندوشرایطسختینسبتبهبقیهزمینهایهمواردارند. بههمیندلیلساختوسازدراینزمینهاکماست. دراینمقالهبهبررسیمزایاومعایبزمینهایکوهستانیمیپردازیم.

خریدزمینهایکوهستانی،بهدلیلنامساعدبودنوضعیتزمینهادراینمناطقومشکلاتساختوساز،موردتوجهخریدارانوسرمایهگذارانقرارنگرفتهاست. همهزمینهایکوهستانیشبیهبههمنیستند؛برخیازآنهاسرسبزهستندوبرخیدیگرزیباییوسرسبزیچندانیندارند.

مزایایخریدزمینکوهستانیدرشمالکشور

1)دوربودنازمحیطشهریونزدیکیبیشترباطبیعت

زمینهایکوهستانیتراکمجمعیتیکمیدارند،لذاازطبیعتگیاهیوجانوریبکرتریبرخوردارندوبهدلیلدوربودنازمحیطشهریوروستاییمیتوانندازدیدنمناظربیشتریلذتببرند.

2)حریمخصوصیوآرامشبیشتر

کسانیکهدرساختمانهایخاصدرمناطقکوهستانیزندگیمیکنندبهدلیلاینکهبهطبیعتنزدیکترند،آرامشبیشتریراازمحیطمیگیرندومیتواننددرفضایآرامتریزندگیکنند.

3)چشماندازخیرهکننده

یکیازدلایلیکهویلاهایکوهستانیخیلیموردتوجهخریدارانقرارمیگیرد،مناظرخیرهکنندهاینمناطقاستکهحتیازمناظرساحلیهمزیباتراست.

4)انعطافپذیریدربهرهبرداری

یکیازمزایایزمینهایکوهستانیدرشمالکشوربرایسرمایهگذاران،قابلیتاستفادهاینزمینهادرپروژههایمختلفیمثلساختوسازپیستاسکی،پیستدوچرخهسواری،محوطهبرایورزشهایکوهنوردیو ...است. ازآنجاییکهمردمبرایتفریحبهمناطقکوهستانیمراجعهمیکنند،ساختامکاناتتفریحیمیتواندبسیارپرسودباشد.

5)همیشهدرتعطیلاتبودن

مناطقکوهستانیبهدلیلآرامشزیادیکهدارندممکناستاینحسرادرشمابهوجودبیاورندکههرروزهفتهدرتعطیلاتهستیدوبایداستراحتکنیداینباعثمیشوداززندگیلذتبیشتریببرید.

خرید زمین کوهستانی در شمال کشور

معایبخریدزمینکوهستانیدرشمالکشور

1)سختیاجرایپروژههایساختمانی

اولینمحدودیتیکهبرایساختوسازدرزمینهایکوهستانیباآنمواجههستید،نامساعدبودنزمیناست. ساختپروژهباقطعدرختانمنطقهوآزمایشهایدینامیکومکانیکشروعمیشود. پسازاطمینانازمساعدبودنزمین،حفاریآغازمیشود. درمرحلهحفاریهمبامشکلاتیمثلبرخوردبهتختهسنگهایالایههایسختمواجههستید.

2)مشکلاتدسترسیبهمنطقه

جادههایآسفالتنشده وشیبدارومسیرهایپیچیدهوخطرناکازدیگرمعایبجادههایکوهستانیاست. پسقبلازخریدزمینهایکوهستانیبهتراستازجادهومسیرهایآنآگاهشوید.

3)دوربودنازامکاناتشهری

یکیدیگرازمعایبزمینهایکوهستانی،دوربودنازامکاناتمناطقشهریاستوشایدلازمباشدساعتهاسفرکنیدتابهیکمنطقهشهریبرسید.

4)آبوهوایزمینهایکوهستانیدرشمالکشور

تغییراتآبوهوادرمناطقکوهستانیوارتفاعاتبسیارشدیداست. وزشهایبادهایتند،بارندگیزیادوپدیدههازمینشناختیمثلرانشزمیندراینمناطقرخمیدهد.


ممنون از این که تا انتهای مقاله همراه پارسی بلاگ بودید.امیدواریم از مطالب گفته شده لذت برده باشید.شما می توانید اطلاعات مناسبی در رابطه با ساخت و بازسازی ویلا و طراحی دکوراسیون داخلی آن به دست آورید.