سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع سقف کاذب در بازسازی طراحی دکوراسیون داخلی

 

از سقفهای کاذب برای بازسازی طراحی دکوراسیون داخلی برای موارد مختلف استفاده می‌شود. مواردی از قبیل نورپردازی، پوشاندن تاسیسات زیر سقف اصلی، آکوستیک کردن فضایی که قصد بازسازی و دکوراسیون آن را دارید، جلوگیری کردن از هدر رفتن رطوبت و دمای هوا و…. از بین کاربردهای ذکر شده در بالا، دکوراتیو کردن انواع سقف کاذب در طراحی دکوراسیون را می‌توان مهمترین کاربرد سقف‌های کاذب نام برد.


سقف کاذب

این سقف‌ها جنسهای گوناگونی داشته و بسیار متنوع هستند. از جنس‌های متفاوت سقف‌های کاذب می‌توان به سقف‌هایی با جنس چوب، سقف‌های گچی، سقف‌هایی از جنس آهن، سقف‌هایی از جنس شیشه، سقف‌هایی با جنس pvc    ، سقف‌هایی با جنس کامپوزیت و... اشاره کرد. وجود گونه‌های مختلف و متنوع در سقف‌های کاذب، باعث می‌شود هر کدام از افرادی که به دنبال ساخت و یا بازسازی خانه و یا ویلا می‌باشند، بر اساس بودجه و سرمایه خود و همچنین مطابق با احساس نیازی که می‌کنند، یکی از گونه‌های سقف کاذب را برگزینند. و در واقع دست آنها در انتخاب گونه‌های سقف کاذب سیار باز است.


انواع سقف کاذب

همانطور که گفته شد سقف های کاذب انواع گوناگونی دارند.از انواع گوناگون آن ها می توان به مواردی که در زیر ذکر شده است اشاره کرد.

 سقف کاذب رابیتس

 سقف کاذب آکوستیک

 سقف کاذب PVC

 سقف کاذب دامپا

 سفت کاذب کناف

 در ادامه مقاله به بررسی هر کدام از موارد ذکر شده بالا، به صورت جزئی تر و تخصصی تر می‌پردازیم.


انواع سقف کاذب


 سقف کاذب رابیتس

از جمله پرکاربردترین و پرطرفدارترین انواع سقف‌های کاذب را می‌توان سقف کاذب رابیتس نام برد. رابیتس به نوعی ورقه فولادی مشکی گفته می‌شود. این ورقه فولادی به وسیله سیم و یا مفتول به شبکه‌های فرعی وصل می‌شود.

 سقف‌های کاذب رابیس به دو نوع در بازار وجود دارد. این دو نوع شامل نوع برجسته و مسطح است. مهم ترین و اصلی‌ترین ویژگی سقف رابیتس این است که بیشتر ملات های مورد استفاده در ساختمان سازی به راحتی به آن چسبیده و بعد از گذشت زمان زیاد نیز ترک بر نمی‌دارد.


 سقف کاذب آکوستیک

جلوگیری از انعکاس صدا در محیط‌های مختلف و یا برای عبور صدا در فضاها و مکان‌هایی مثل سالن سینما، سالن همایش و سالن‌های سخنرانی از سقف کاذب آکوستیک استفاده می‌کنند. سقف های آکوستیک معمولاً به وسیله مواد و مصالحی همچون پلاک‌های چوبی، پلاک‌های گچی و یا ورقه‌های مقوایی فشرده و تولید می‌شوند.


 سقف کاذب PVC

 سقف کاذب پی بی سی نیز از جمله سقف های کاذب می‌باشد که به صورت بسیار گسترده‌تر و وسیع‌تری مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین این نوع سقف‌های کاذب طرفداران بسیار زیادی دارد. همانطور که از اسم آن مشخص است این نوع سقف‌ها از جنس pvc     ساخته می‌شوند. کاربرد سقف‌های pvc     در ساخت ویلا و یا بازسازی و طراحی دکوراسیون داخلی ویلا و یا منازل می‌باشد. این سقف‌ها باعث ایجاد زیباسازی و جذابیت منحصر به فردی در محیط مورد نظر شما می‌شوند.


 سخت به کاذب دامپا

 این نوع سقف‌ها که از انواع سقف کاذب می‌باشند، در صنعت ساختمان سازی و ویلا سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند. آن‌ها از ورق‌های روغنی گالوانیزه و همچنین از ورق‌های آلومینیومی ساخته می‌شوند. سقف‌های کاذب دامپا انواع مختلفی دارد. از از انواع سقف‌های کاذب می‌توان به دامپای ساده، سوراخ دار ریز، سوراخ دارد رشت و… اشاره کرد. همه مدل‌های گفته شده در بازار عرضه می‌شوند. این مدل‌های مختلف این امکان را برای افرادی که خواهان بازسازی منازل و یا ویلای خود هستند و یا قصد ساخت ویلا دارند، فراهم می‌کند تا بر اساس میل خود هم چنین با توجه به بودجه‌ای که دارند، گونه‌ای از گونه‌های سقف کاذب دامپا را انتخاب کنند.


 سقف کاذب کناف

 سقف‌های کاذب کناف نیز از انواع سقف‌های کاذب به شمار می‌آیند. همچنین طرفداران زیادی را به خود جلب کرده‌اند. این نوع سقف‌ها به وسیله پنل هایی که از پیش ساخته شده‌اند تولید می‌شوند. این پنل ها می‌تواند گچی و یا غیره گچی باشد. سقف کاذب کناف به وسیله پروفیل‌های سرد، به سقف اصلی وصل می‌شوند. مهم‌ترین و پرکاربردترین ویژگی‌های سقف کاذب، سرعت بالای نصب آن و همچنین هزینه پایین و مقرون به صرفه بودن آن می‌باشد.


سخن پایانی

 همان طور که گفته شد سقف‌های کاذب برای بازسازی دکوراسیون داخلی ویلاها و منازل مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی دیگر از کاربردهای انواع سقف کاذب، آکوستیک کردن سالن‌های سینما و سخنرانی و همچنین پوشاندن تاسیسات مختلف می‌باشد که بر روی سطح سقف اصلی قرار داده شده است.

 امروزه به جای بازسازی کلی سقف اصلی، می‌توان از سقف‌های کاذب استفاده کرد. این سقف‌ها علاوه بر اینکه در هزینه صرفه جویی می‌کنند و باعث کاهش هزینه‌های کلی می‌شوند، فضای بسیار زیبا و جذابی را در محیط به وجود می‌آورند و بر خاص بودن دکوراسیون داخلی می‌افزایند.


ممنون از این که همراه ما بودید. امیدواریم از خواندن این مقاله د ر پارسی بلاگ لذت برده باشید و مطالب برایتان مفید واقع شده باشد.